Prečo si nikdy nekúpim auto...

Autor: Róbert Papp | 17.9.2013 o 12:45 | (upravené 17.9.2013 o 15:08) Karma článku: 11,73 | Prečítané:  1242x

Prečo som si kúpil auto?! Áno, skoro každý deň si kladiem túto rečnícku otázku. Skoro každý deň mám dôvod sám seba preklínať, že som si naozaj to auto kúpil. V dnešnej dobe nám na jednej strane auto naozaj pomáha, uľahčuje prácu a pohodlne zrýchľuje presun. Na tej druhej strane nám ale niekedy pekne ničí nervy a pripravuje nás o peniaze aj keď nejazdí, alebo nám auto nejazdí, lebo potrebuje peniaze.

Registračná daň
Krásna to daň, ktorá nás "poteší" ešte pred tým, ako si kúpime nové auto. Doteraz som bohužiaľ nepochopil význam toho celkom vysokého poplatku, keď si človek nekupuje drahý športiak, ale "obyčajný" 103kW diesel na prácu. Nevšimol som si, že by mala za účel podporenie domácej ekonomiky a ani slovenských výrobcov.

Prihlásenie vozidla
Neviem ako to funguje na iných dopravných inšpektorátoch, ale v tom Bratislavskom si človek musí zobrať dovolenku, aby si prihlásil nové auto. Nechápem, ako to je vôbec možné, že som tretí v poradí a odkliknem si poradové číslo 54? Nič nezmôžem, nervy mám len jedny, tak si len tíško čakám a pripravujem si ďaľsie výdavky spojené s vlastníctvom vozidla.

Poistenie
Kúpil som si nové auto, tak samozrejme, rád by som ho mal poistené nielen zákonným poistením, ale aj tým havarijným. Obehnem si všetky poisťovne, vyžiadam si poistné podmienky a poctivo študujem... Kebyže sa mám rozhodnúť podľa poistných podmienok, nevyberiem si ani jednu poisťovňu! Podmienka volať políciu pri každej škode (aj pri 100 eurovej), inak nemusí poisťovna vyplatiť poistné plnenie. Nechcem vidieť tvár toho policajta, keď ho zavolám k poškrabanému nárazníku na križovatke. Prinajlepšom mi dá okamžite fúkať alebo ma pošle na podrobenie sa testom na užívanie psychotropných látok. OK, ale auto aj tak chcem mať havarijne poistené, tak idem vyberať "najmenšie zlo". A vybral som, akceptujem cenu a čakám na prístup poisťovne pri prvej poistnej udalosti.

Servisná prehliadka
Kedže autíčko jazdí a ja potrebujem, aby jazdilo čo najdlhšie, musím pravidelne absolvovať servisnú prehliadku. Nič by na tom nebolo zlé, keby si v autorizovanom servise nevypýtali 380 eur za výmenu oleja, filtrov a doplnenie prevádzkových kvapalín. Áno, rád by som navštívil môj obľúbený neznačkový autoservis, ale to by som musel prekusnúť vyhrážky, že stratím záruku a upozornenia, že najkvalitnejšia starostlivosť je v autorizovanom servise. Takže ďalšia otázka, s ktorou sa musí majiteľ vozidla zbytočne zaoberať je: vysoká cena + záruka alebo nízka cena a riziko straty záruky? Keby sa dnes vyrábali kvalitné autá ako kedysi, dávno by som mal už otázku zodpovedanú.

Palivo
Chlieb náš každodenný, ktorý nič inšie nerobí, iba zvyšuje cenu údajne vplyvom zahraničných konfliktov. Jazdiť ale potrebujem, tankovať teda musím. Keď si to ale prepočítam na ceny lístkov MHD, veľa by som neušetril, ak by som začal chodiť autobusom. A už vôbec by sme neušetrili, ak ideme s priateľkou spolu. Bicykel síce rád využívam, najmä keď mi to umožní počasie, ale odvážiť sa s ním ísť na cestnú komunikáciu je minimálne v Bratislave čin hodný samovraha.

Parkovanie
Nemusím to tu asi veľmi vypisovať, každý návštevník ktorejkoľvek časti (nielen) Bratislavy vie, o čom by som tu písal. Vadí mi nedostatok parkovacích miest, ale tlačia sa mi slzy do očí, keď vidím, ako mestské časti umožnujú parkovanie na miestach, kde kedysi boli športové ihriská.

Stav a poškodenie ciest
Blíži sa nám nové zimné obdobie a to ešte stále nemáme niektoré cesty opravené po tej predchádzajúcej zime. Len sa umelo "plátajú diery" s potešením víťaza verejného obstarávania, ktorý si bude opäť o pár mesiacov účtovať za ich odbornú opravu. Štastie na odbornú opravu majú dnes asi už iba cesty, po ktorých sa bude premávať dôležitá zahraničná delegácia.

...a to zďaleka nie je všetko, ale zbytočne by som Vás tu oberal o drahocenný čas. Nie som negativista a ani prvotriedny frfľoš. Uvedomujem si všetky výdavky spojené s vlastníctvom vozidla a aj fakt, že vlastniť auto je v dnešnej dobe luxus. Jediné, čo mi prekáža, je spôsob akým všetky firmy, ľudia a politici ťahajú z majiteľov vozidiel vysoké poplatky, pokuty a iné prípevky a pritom nemám pocit, že by sa efektívne riešili problémy spojené s parkovaním, cestami v dezolátnom stave a s ekológiou!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?